Handelsbetingelser hos Havekassen
Roskilde 10. januar 2025
-
Generelle oplysninger
Havekassen
Hasselvej 9
4000 Roskilde
CVR nr.: 42972887
Telefon: 20926721
Email: info@havekassen.dk
- Priser
Hos Havekassen er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Der tages forbehold for udsolgte varer.
- Betaling
Havekassen modtager betaling via Mobilepay.
Alternativt kan betales ved direkte bankoverførsel til Havekassens konto i Jyske Bank med kontonr.: 5148-1096777.
- Levering
Havekassen leverer kun til adresser i Danmark. Havekassens program er tilpasset det danske klima og kan derfor ikke uden videre anvendes i andre områder.
Vi pakker din ordre inden for 3 hverdage. Pakken leveres herefter med DAO, som oplyser, at deres leveringstid er 2-4 hverdage.
Vi leverer med DAO, og leveringsprisen er 45,- som bliver tillagt din ordre. Prisen er den samme for levering til pakkeboks og for hjemmelevering. Hvis varerne kan være i en kuvert, som kan gå i postkassen, sender vi direkte til din adresse. Hvis der er tale om en kasse, sender vi til nærmeste pakkeboks, så kassen ikke kommer til at stå udenfor, hvor den kan blive våd. Hvis du dog ønsker kassen leveret til din adresse, bedes du anføre det i kommentarfeltet. Varerne kan også afhentes i Roskilde.
Hvis du har bestilt en af vores kasser, vil du kunne få adgang til Havekassens lukkede gruppe på Facebook for den aktuelle sæson. Der kan tilmeldes to Facebookprofiler pr. kasse. Du bedes oplyse det ordrenummer, der står på din kvittering, når du anmoder om adgang.
- Fortrydelsesret
Hvis du fortryder dit køb, er der 14 dages returret efter din modtagelse. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager varerne.
Fortrydelse skal anmeldes til os pr. mail på info@havekassen.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Hvis du ikke afhenter din ordre, regnes det ikke for fortrydelse, med mindre du giver os besked om dette. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Hvis du har fået ordren tilsendt, skal du selv afholde returnerings-omkostninger.
Varerne returneres til:
Havekassen
c/o Lene Rohde Kristensen
Hasselvej 9
4000 Roskilde
Hvis du har afhentet din ordre, skal den leveres tilbage samme sted, som du hentede den.
Varerne skal leveres tilbage i samme stand, som du modtog den. Poser med frø skal være uåbnede. Når vi har modtaget varerne og kontrolleret indholdet, returneres beløbet.
Hvis du har betalt via mobilepay, tilbageføres beløbet på samme måde via mobilepay. Alternativt bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr. og kontonr., så beløbet kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen. Vi gemmer ikke bankoplysninger for vore kunder.
- Reklamation
Ved modtagelse af din ordre bedes du kontrollere, at der ikke mangler noget (liste over indhold medfølger). Hvis noget mangler, bedes du hurtigst muligt give os besked ved at sende en mail på info@havekassen.dk med angivelse af, hvad der mangler – så sender vi hurtigst muligt det manglende.
Der ydes ingen reklamationsret eller garanti over manglende spiring af frø, da spiringen er betinget af de forhold, frøene sås under. Såfremt vi dog konstaterer, at der generelt er problemer med spiringen for en af afgrøderne, fremsender vi naturligvis nye frø.
Havekassens dyrkningsprincipper er baseret på almindelig god praksis i køkkenhaven. Dette er ikke en eksakt videnskab, og der er mange måder at gøre det på. Havekassen påtager sig ikke ansvaret for eventuelle problemer med udbytte, skadedyr, jordbundsforhold og lignende, som kunne være afledt af Havekassens måde at dyrke afgrøderne på.
- Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Vi gemmer disse oplysninger digitalt på betryggende vis og videregiver dem ikke til tredjemand. Oplysningerne slettes senest efter 5 år. Ved henvendelse til os, kan du til hver en tid bede om at få dem slettet tidligere.
- Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@havekassen.dk
For et givet køb er det handelsbetingelserne på købstidspunktet som er gældende.
De aktuelle handelsbetingelser kan blive opdateret uden yderligere varsel.
De til enhver tid gældende handelsbetingelser vil altid kunne ses på Havekassens hjemmeside på www.havekassen.dk
